U užurbanom svijetu poslovanja i dobrotvornog rada, postoji grupa pojedinaca koji utjelovljuju pravi duh empatije i suosjećanja. To su “Domaći čovjek” – domaći ljudi koji slušaju svoje srce i donose odluke temeljene na istinskoj želji da pomognu potrebitima. Zaronimo dublje u svijet ovih izvanrednih pojedinaca i istražimo što ih izdvaja od ostalih.
Što je “Domaći čovjek”?
Izraz “domaći čovjek” u engleskom prijevodu znači “lokalna osoba”. Međutim, ono podrazumijeva puno, puno više od pukog geografskog položaja. Domaći čovjek je netko tko utjelovljuje vrijednosti dobrote, velikodušnosti i empatije. To su pojedinci koji nesebično pružaju podršku onima oko sebe, bilo da se radi o volontiranju, donacijama ili jednostavno slušanju.
Ono što – Domaćeg čovjeka – izdvaja od ostalih je njihova sposobnost da slušaju svoje srce umjesto da se fokusiraju isključivo na profit ili osobnu korist. Ove osobe donose odluke na temelju istinske želje da pozitivno utječu na živote drugih, ne očekujući ništa zauzvrat.
Važnost empatije i spontane velikodušnosti
Jedna od ključnih osobina – Domaćeg čovjeka – je njegova nepokolebljiva empatija prema potrebitima. Bilo da se radi o samohranom roditelju (osu ili majki) koji se bori da spoji kraj s krajem, volonteru koji svoje vrijeme posvećuje dobroj stvari ili vlasniku male tvrtke, obrta ili OPG-a, koji nudi potporu lokalnoj dobrotvornoj organizaciji, te osobe shvaćaju važnost suosjećanja i razumijevanja.

Spontana velikodušnost je još jedno obilježje – Domaćeg čovjeka. Za razliku od većih korporacija. Kako već znate, u jednom od mojih blogova pisao sam kako se od osamnaestak hrvatskih vodećih trgovačkih lanac niti jedan nije udostojio niti odgovoriti na naš mail. Učinio je to samo jedan sa šturim i šablonskim odgovorom, kako su oni već sredstva namijenjena za tu svrhu – razdijelili, ali kako nemaju praksu na taj način pomagati , odnosno izaći nam u susret. Ista nam se stvar dogodila i sa osiguravajućim društvima koja djeluju na domaćem tržištu
Toliko o kvaliteti tog menadžmenta (vizijama, lažima i pretvaranju) i o društvenoj odgovornosti u zgrtanju novaca. No to je njihova stvar i neke se sami nose sa time. Naime, stara poslovica od vijeka govori- Što siješ, to ćeš i žeti!
Za razliku od njih naš – Domaći čovjek – brzo pružaju ruku pomoći bez oklijevanja. Postupci – Domaćeg čovjeka – vođeni su istinskom željom da naprave razliku, a ne potrebom za priznanjem ili pohvalom.

Primjer iz stvarnog života
Nedavno su članovi Udruge Rotor imali priliku upoznati gospodina Marijana Žganjera, vlasnika lokalne samoborske (i u svijetu poznate!) slastičarnice – U Prolazu. Bez ikakvog prethodnog predstavljanja ili formalnosti, obratili su se gospodinu Žganjeru i podijelili svoju misiju podrške svojoj zajednici. U trenutku istinske velikodušnosti, gospodin Žganjer je bez oklijevanja ponudio svoju punu podršku i resurse cijelog svog tima.
Ovaj susret služi kao savršen primjer snage empatije i spontanosti u stvaranju promjene. Spremnost gospodina Žganjera da pomogne, ne očekujući ništa zauzvrat, utjelovljuje pravu bit – Domaćeg čovjeka – nekoga tko sluša svoje srce i djeluje iskreno i suosjećajno.

Zaključno, pojam – Domaći čovjek – nadilazi samo geografski položaj. Predstavlja način razmišljanja, skup vrijednosti i način života temeljen na empatiji, velikodušnosti i spontanosti. Ovi pojedinci su srce našeg društva, oni koji stvarno mijenjaju živote onih oko sebe. Nastojmo svi utjeloviti duh – Domaćeg čovjeka – i učiniti naš svijet suosjećajnijim i brižnijim mjestom za sve.
Za kraj nam svakako treba upamtiti, kako pravo bogatstvo ne leži u materijalnim dobrima, već u dobroti i velikodušnosti koju pokazujemo prema drugima. Nastojmo svi biti – Domaći čovjek – na svoj jedinstven način i stvorimo suosjećajniji svijet u kojem će svi uživati.
Dakle, što zapravo znači biti – Domaći čovjek? To znači slušati svoje srce, djelovati s empatijom i pozitivno utjecati na živote onih oko vas.