Trenutna ekonomska situacija u Hrvatskoj ostavila je mnoge obitelji da se bore da spoje kraj s krajem, posebno samohrane roditelje koji su suočeni s najvećim teretom rastuće stope inflacije. Kako bi se dio financijskih tereta ovih osoba smanjio, upućen je zahtjev velikim trgovačkim lancima u zemlji poput Kauflanda, Spara, Plodina, Bosa, Krk trgovine i Lidla da osiguraju posebne popuste za samohrane roditelje. Međutim, odgovor tih tvrtki bio je razočaravajući, jer je većina njih ili ignorirala zahtjev ili potpuno odbila ponuditi bilo kakvu pomoć. To postavlja pitanje: tko su ljudi koji vode te goleme maloprodajne lance, kojima je profit prioritet ispred podrške članovima zajednice u potrebi?
Obeshrabrujuće je vidjeti da su čelnici ovih maloprodajnih divova, suočeni s prilikom da pozitivno utječu na živote pojedinaca u nevolji, odlučili skrenuti pogled. Očekivalo bi se da tvrtke s tako značajnim utjecajem na tržištu pokažu određenu razinu društvene odgovornosti i empatije prema svojim kupcima. Umjesto toga, njihov nedostatak odgovora ili odbijanje pomoći dovoljno govori o njihovim prioritetima i vrijednostima.

Nedostatak suosjećanja u maloprodajnom menadžerstvu
Razočaravajuća reakcija Kauflanda
Među tvrtkama kojima smo se obratili, Kaufland je bio jedini koji je odgovorio, iako generičkom porukom u kojoj stoji da nisu u mogućnosti udovoljiti takvim zahtjevima jer su njihova sredstva namijenjena za te prilike davno prije raspoređena – nego što je upit upućen. Ovakav odgovor odražava nedostatak volje da se prilagode i udovolje rastućim potrebama svoje klijentele, posebno onih koji se suočavaju s financijskim poteškoćama.
Moralnost menadžera u maloprodaji
Djelovanje ili nedjelovanje menadžmenta maloprodaje izaziva zabrinutost u vezi s njihovim osobnim moralnim kvalitetama i vrijednostima koje podržavaju. Je li profit jedina pokretačka snaga iza njihovih procesa donošenja odluka ili ima mjesta za suosjećanje i empatiju prema njihovim klijentima? Kao lideri u industriji, oni imaju odgovornost ne samo povećati prihode, već i podići i podržati zajednice kojima služe.
SPAR, PLODINE, BOSO, KRK TRGOVINE, LIDL, KONZUM, STUDENAC, KTC, TOMMY, NTL, GAVRANOVIĆ, LONIA ,TRGO CENTAR, PEMO, METESS, DIONA, DICENTRA, ŽABAC
Posebno zabrinjava izostanak odgovora spomenutih tvrtki koji ukazuje na nepovezanost ovih trgovačkih lanaca s realnošću s kojom se suočavaju njihovi kupci. Zatvarajući oči pred borbama samohranih roditelja u ovim izazovnim vremenima, oni propuštaju priliku da pozitivno utječu i potaknu dobru volju unutar zajednice.

Zaključak
U vremenu kada su empatija i suosjećanje potrebni više nego ikad, odgovor (ili nedostatak istog) velikih trgovačkih lanaca u Hrvatskoj daje razočaravajuću sliku njihovog vodstva i vrijednosti. Kao kupci, imamo moć zahtijevati više od tih tvrtki i držati ih odgovornima za svoje postupke. Neophodno je da voditelji maloprodaje upamte da profit ne smije doći nauštrb osnovne ljudske pristojnosti i društvene odgovornosti. Vrijeme je za promjenu načina razmišljanja i pristupa, gdje je dobrobit kupaca prioritet iznad svega.